Potreba ljudi da provedu svoje slobodno vreme van gradske gužve i sve zagađenijeg vazduha postala je sve učestalija. Odlazak na planinu osigurava boravak na udobnom, mirnom mesto uz čist vazduh, mogućnosti šetnje i obilaska raznih prirodnih bogatstava.
Tokom trajanja pandemije sve je veći broj ljudi koji su radili od kuće, a kada im dosadi boravak u svojoj kući ili stanu gde su i živeli i radili istovremeno koristili su mogućnost rada sa različitih lokacija. Jedna od čestih opcija bila je boravak na planinama gde su osim mira mogli da uživaju u čarima planinskog turizma u slobodno vreme.
Ovo su samo neki od razloga zbog kojih je poslednjih godina porasla i izgradnja i prodaja nekretnina na planinama, a posebno na Zlatiboru.
Pandemija i ograničenja putovanja
Domaće tržište turzima u Srbiji dobilo je na značaju sa pojavom pandemije koronavirusa tokom 2020. godine kada se savetovao boravak i kretanje u okviru granica svoje zemlje. Čak je u nekim trenucima i kasnije to bilo ograničeno i epidemiološkim merama koje su bile na snazi propisane od strane državnih i svetskih nadležnih organa.
Bitan potencijal domaćeg srpskog tržišta ogledao se u velikim resursima koje imaju planinska područja i predstavlja polovinu ukupnog turističkog prometa Republike Srbije prema dostupnim podacima.
Domaći turisti koji su inicijatori turizma na destinacijma u svojoj zemlji, Srbiji, doprinose i njihovoj promociji šire. Sve državne ustanove zadužene za promociju turizma kao i Vlada Republike Srbije stimulisale su domaći turizam i kroz vaučere za odmor i druge podsticajne mere.
Ovo je bio samo jedan od razloga što se u tim delovima razvijao i rastao broj poseta i turista, ali isto tako zabeležen je i porast izgradnje objekata i povećanje potražnje za njihovom kupovinom.
Zlatibor kao jedna od najtraženijih destinacija za prodaju stanova
Za razliku od onih koji su svoje vaučere hteli da iskoriste za jednokratne posete, povećao se i broj ljudi koji je želeo da investira u nekretninu na planinskim područjima. Posebno se istako Zlatibor kao lokacija gde je zabeležena povećana izgradnja zgrada i prodaja stanova.
Tokom 2021. godine u planinskim mestima zabeleženo je oko 1,9 miliona turističkih noćenja što predstavlja 23,1% od ukupnog broja turističkih noćenja u Srbiji. Najposećenija planina među njima je Zlatibor sa oko 661 hiljadom noćenja.
Prodaja stanova na Zlatiboru je porasla, a ljudi se odlučuju da kupe stanove kako za lične potrebe, tako i kao mogućnost dodatnog vida zarade kroz izdavanja uz novčanu nadoknadu. U jednom trenutku interesovanje turista i kupaca bilo je veće u odnosu na ono što je tržište nudilo.
Firma Kalman ima ponudu prodaje stanova na Zlatiboru koji su locirani u centralnom delu, okruženi šumom i koji predstavljaju kombinaciju svega što čini zdrave stilove života danas. Firma Kalman pridaje značaj ekološki održivoj gradnji te u svojoj gradnji koriste kvalitetan ekološki materijal koji zadovoljava najviše standarde gradnje.
Osim toga, planinski turizam ima veliki potencijal da razvije i seoski, lovski, ski, biciklistički ili kongresni turizam.
Uvođenja novog brendinga
Jedna od glavni zadataka Turističke organizacije Srbije u 2022. godine, a na osnovu donetih strategija i dobijenih statističkih podataka, bio je razvoj i primena novog brendinga naše zemlje kao atraktivne i kvalitetne turističke destinacije sa dosta bogatih resursa u svakom pogledu – banjskom, planinskom, istorijskom, rečnom itd.
Glavna ideja zasnovana je na iskustvu, a glavne karakteristike, planove i aktivnosti javnost je mogla da vidi na beogradskom Sajmu turizma. Nov brendig podrazumeva promociju turizma kroz tradicionalne medijske kanale, ali sa uvođenjem novih digitalnih kanala komunikacije.
I ova promocija je još jedan razlog zbog koje se sve veći broj ljudi odlučuju za kupovinu stanova, a ponuda prodaje stanova u porastu je jer informacije dolaze do većeg broja ljudi.
